2018年3月22日 星期四

廣東音樂《賽龍奪錦》香港仔龍舟競渡[1937年]



賽龍奪錦,原本係一首絲竹樂曲,後來為咗表現樂曲嘅氣勢,就改編為吹打樂合奏形式,增加咗嗩呐同打擊樂器,使樂曲大為增色。全曲以開頭嘅音調來做基礎,加上唔停咁衍生同發展,重由表現龍舟比賽嘅內容出發,借鑒外來嘅作曲技巧,大量使用模進同變形等手法,係傳統樂曲之中比較少見嘅。



《賽龍奪錦》係描述南方端午節,龍舟競渡嘅嘅熱鬧情況。全支曲節奏輕快。開頭以嗩吶吹出號召性嘅引子,表示比賽開始。跟着係樂曲嘅主題,逐漸活躍,表現咗龍舟競發,生氣勃勃嘅景象。

然後係比賽正式開始,情緒逐漸熱烈,用彈撥同拉弦跳動嘅音調,配合鏗鏘嘅鑼鼓節奏,加入咗打擊樂,刻畫咗龍舟喺水上前進嘅形象。然後速度一路加快,節奏多變,就好似龍舟你追我趕,氣氛熱鬧。
最後吹響嗩吶象征比賽結束,結尾再現前一段嘅曲調,表現龍舟喺碧波上自由蕩漾,令人心怡。
**
1937年,香港仔龍舟競渡。





喺80年前,同今日嘅扒龍舟扒法唔一樣,似乎快啲,以前嘅人用快槳入淺水方式扒龍船,唔同依家嘅人,呢種扒法要每個人都要有好強壯嘅身體至可以。喺當時重未有公司贊助,亦未有制服,純粹係民間嘅傳統習俗,好多都係自發嘅競賽。

**
廣東音樂《賽龍奪錦》


 



《賽龍奪錦》又叫做《龍舟競渡》,係廣東音樂著名作曲家合柳堂嘅代表作。

**


賣菜歌[譜賽龍奪錦]1979年



主唱:李燕萍 填詞:潘焯

為求賺兩餐 隨街去賣菜 白菜 紹菜 重有西洋菜 玻璃生菜 與及塘蒿莧菜 芥蘭 菜心 重有香芹菜 貨式新鮮睇見都喝采 大檔擺開 任你挑選 各位有幫趁就嚟莫走開 每斤賣個零唧 微利也無礙
(微中取利,抵買抵食㗎老友) 新出菠菜 豆苗 喫落甜滑過韮菜 三兩斤仲大椰菜 畀番兩蚊 不須切開 幫襯我呢一個賣菜萍 你望發財你就發財 總之有鴻運到來
(幫趁吓啦先生,阿大嬸啊,認真又平又靚㗎) 啲芥蘭個六 抵食過西生菜 呢啲菜心個三 冇將價改 實際平賣 盼大眾前來 搵番多少米飯錢 就覺得心開 (公平交易,求其賺多少就算㗎喇。喂小姐,先生啊,幫襯吓喇) 啱啱新界運來 啲西芹與辣椒 洋葱芫茜韮菜 睇見的確令人愛 蘿蔔醃酸 炒鴨片 其實更加精彩 快手買啦塘蒿靚白菜 最抵買正式乾水嘅紹菜 少奶亞姑 洪哥亞彩 如果欲買菜 必須買新鮮靚菜 明碼實價 幫趁就快行來 咪避開

**
資料:廣東音樂。廣東話資料館


**

香港記憶[清潔海灘1970s]廣告



**

廣東話生活雜記

沒有留言:

張貼留言