2018年10月25日 星期四

廣東話[常用語氣詞]拼音


廣東話[常用語氣詞]拼音—————————————————————————————————
語氣助詞喺粵語〔廣東話〕語句情貌嘅表達上,有非常重要同不可或缺嘅
作用。粵語嘅語氣助詞非常之豐富,用法亦都幾複雜,有單式、二覆疊式、
三覆疊式同埋多覆疊式等嘅形式。
—————————————————————————————————




單式
—————————————————————————————————

吖:表示同意,強調,呢個字一般都唔會用喺疑問句
 〔aa1〕 係吖!你講得冇錯。
 〔aa3〕 唔係吖!

呀:表示驚訝或者疑問嘅感歎詞
 〔aa1〕 你想點呀?
 〔aa1〕 呀!嚇死人。
 〔aa3〕 係真唔係呀?

啊:驚歎、贊歎;疑問或者反問;允諾或者醒悟
 〔aa1〕 啊!又係幾好喎!
 〔aa2〕 咩啊?好似唔啱喎!
 〔aa3〕 你唔好咁做啊!

嗄:表示省悟或驚奇,問或反話語氣
 [aa2]嗄!你睇真啲嗄。
 [aa2]嗄!架車走咗嗄!
 [aa2]嗄!有呢種怪事?
 [aa2]聲音嘶啞。

哎:表示驚異或者感歎
 〔aai1〕哎!都唔知點算!
 [aai1]哎呀!
 [aai1]哎喲!

噯:感嘆詞;表示否定,驚訝,唔同意唔不滿意
 [aai1]噯聲嘆氣。

唉:唉聲嘆氣,感嘆詞;表示懊惱,歎息,哀傷
 [aai1] 佢突然[唉]咗一聲。

噁:心,作嘔聲
 [ak3]噁! 

噃:表示叮囑,勸告,肯定
 〔bo3〕你唔好唔記得噃!
 〔bo3〕咪飲咁多酒噃!
 〔bo3〕我記得唔係咁噃!

𠳏:表示輕蔑,喝倒采,失望
 〔ce2〕𠳏!好叻咩?我夠有咯。
 〔ce3〕𠳏,又肥佬!

啋:憤怨詞
 [coi3]啋!大吉利事。

嘎:象形聲
 [gaa1]佢嘎嘎笑個唔停。
 [gaa1]我嘎。
 [gaa1]佢唔怕老母嘎。

㗎:強調語氣;半信半疑
 〔gaa3〕佢好叻㗎!
 〔gaa3〕佢唔信你㗎!
 〔gaa4〕你識得佢㗎?!
 〔gaa4〕唔通係你做㗎?!

嘅:疑問或者反問,又表示同意;有肯定嘅意思
 〔ge2〕做乜冇人嚟嘅?
 〔ge2〕佢咁做係應份嘅!
 〔ge3〕我嘅書。答案係啱嘅!

啩:表示唔敢肯定自己嘅判斷,半信半疑;帶有徵求人睇法嘅意味
 〔gwaa3〕係啩?/唔係啩?!
 〔gwaa3〕佢唔會遲到啩!?

哈:表示有所頓悟,提問,埋怨;驚訝,自滿
 〔haa1-4〕哈!諗諗吓又係喎。
 〔haa1-4〕哈!你估吓邊個跑出呀嗱?
 〔haa1-4〕哈!話極你都唔聽。
 〔haa1〕 哈!重捉你唔倒!
 〔haa1〕 哈!睇住嚟啦!

吓:疑問;相當於〔一下〕
 〔haa2〕吓?!冇理由唔啱嘅喎!
 〔haa2〕吓?做乜嘢?
 〔haa5〕畀你嚇咗吓!

吔:表示驚異或者感歎
 〔jaa1〕 哎吔!打得少啊你?

咦:感嘆驚訝
 [ji2]咦!咁啱嘅。

噫:感嘆驚訝
 [ji2]噫!唔得嘅。

吆:多數用喺唔滿意嘅笑罵語氣
 〔jiu2〕 吆!正衰人!
 〔jiu2〕 吆,咪鬼煩住晒啦!

喲:表示驚訝
 [jo1]喲!

唷:表示驚訝
 [jo1]唷!手指損咗。

啦:表示一般意味或者表示完成
 〔laa1〕好心你啦!
 〔laa1〕搞掂佢啦!
 〔laa3〕搞掂咗啦!

喇:表示祈使嘅用法;表示完成或者引起注意;只係用喺句尾
 〔laa1〕一齊嚟喇!
 〔laa3〕我食飯喇!
 〔laa3〕得喇!得喇!
 〔laa3〕搞掂咗喇!     

嚹:表示
 [laa3]佢嚟嚹。

嘑:引起注意;祈使
 [laa1]!/佢肯
 [laa4]慘!/開飯
 [laa4]唔玩!/走唔甩

嘞:一般嘅表示肯定有把握嘅情況
 〔laak3〕我寫咗信嘞!
 〔laak3〕我識做嘞!
 〔laak3〕你知道就好嘞!

哩:相當於〔啦〕;肯定嘅疑問
 〔le1〕係哩!你喺邊度做嘢?
 〔le4〕我講得冇錯啊哩!
 〔le4〕都話咗係咁哩,我冇呃你嘅!

咧:表示肯定嘅疑問
 [le5]我唔係呃你咧。

囖:表示情況就係咁樣;有肯定、晦氣、無奈、唔情願;
  有鄙視或者唔願多講嘅意味
 〔lo1〕 今日去咗行街囉!

囉:表示告知或者應答嘅語氣;
  表示期待某啲事物嘅時機即將嚟到嘅語氣
 〔lo1〕今日又係去咗行街囉!
 〔lo3〕一齊去玩囉!
 〔lo3〕市長派錢囉!
 〔lo4〕係囉!冇囉!

咯:表示祈使;邀請嘅語氣;表示完成嘅語氣
 〔lo1〕 你信佢咪得咯!
 〔lo3〕 一齊去玩咯!
 〔lok3〕都話係咯!
 〔lok3〕咁夜咯,早啲返去喇!

嚕:表示完成嘅語氣
 〔lou1〕 我做完功課嚕。

呣:表示疑問;表示肯定
 〔m2〕 呣?好似唔係喎!
 〔m4〕 呣!諗下先!
 〔m6〕 呣!我知啦!

嘛:表示明顯,事情就如此
 [maa3]唔係嘛。

咩:表示懷疑或者輕微不屑;多數用喺問句
 〔me1〕係咩?

嗱:表示特指嘅語氣;提問或者引起注意;用喺句子前,引起注意
 〔naa1〕搞掂咗嗱!
 〔naa4〕搞掂咗嗱?
 〔naa4〕嗱,望住我!
 〔naa4〕嗱,你話架!
 〔naa4〕嗱,畀你睇吓嘞!

呢:表示肯定嘅疑問
 〔ne1〕今年呢,比舊年嘅收成好!
 〔ne1〕我都話咗,係咪呢?

哦:敷衍應諾,表示責備,錯諤
 〔o2〕哦,乜又係佢?
 〔o4〕哦,知啦。
 〔o6〕哦,你死喇,打爛個花樽。

呸:表示鄙視,輕蔑,不滿,氣憤,斥責,唾棄
 [pei1] 我呸!

嘩:象形聲;形容好響嘅笑聲;嘩鬼,嘩眾取寵
 [waa1]嘩!啲風好大。

喂:打招呼用
 [wai3]喂,揾邊位?

喎:表示意識到,「原來係咁」嘅意味;有感嘆意味
 〔wo3〕係喎!唔啱喎!
 〔wo3〕係喎,點解頭先我諗唔到呢?
 〔wo5〕佢話係咁喎,你咪信佢咯!

咊:表示驚訝,愕然,讚嘆
 [wo4]佢成個人變曬咊!

啝:暗示否認某啲事物嘅結果或者敘述嘅意味;有輕微訝異或者輕蔑嘅意味
 〔wo5〕佢話佢晨早離咗職囖,就乜責任都唔使再負啝!

咋:語氣詞,〔而已,算啦〕意思
 〔zaa3〕我唞咗一陣咋!
 〔zaa3〕我見過佢兩次咋!
 〔zaa4〕今次派咁啄咋,上次邊止得咁少!

啫:表示〔而已〕嘅意思;表示勸告或者肯定同否定,又有輕視嘅語氣
 〔ze1〕 十幾斤重啫,我拎得起。
 〔ze1〕 我寫錯字啫,咁惡做咩啫?
 〔ze1〕 係咁咦搣咗一下啫,就喊到咁大聲。
 〔zek7〕唔好去啫,做乜一定要應承佢啫?
 〔zek7〕唔係咁啫!
 〔zek7〕佢咁衰,睬佢做乜啫?

嗻:同[啫]
 [ze1]好閑嗻。/實係佢嗻。

唧:象聲詞
 [zek1]唧係點?
 [zek3]係咁唧。/係點唧?

—————————————————————————————————
二疊式
—————————————————————————————————

呀嘛:表示半信半疑;用喺問句
  〔aa1 maa3〕唔係呀嘛?

[aa3 haa6

哎吔:表示驚異或者感歎
  [aai1 jaa1]哎吔!唔記得咗添。

哎喲:表示驚異或者感歎
  [aai1 jo1]哎喲!見到都心痛。

㗎喇:表示已經完成或者完全自信、確認、語氣不滿或悔氣
  〔gaa3 laa1〕得㗎喇,佢得嘅。
  〔gaa3 laa3〕不嬲佢一個講哂㗎啦!
  〔gaa3 laa3〕你淨係就家姐得㗎喇,唔使理我嘅。

咩:表示懷疑、唔贊同
  [ge3 me3〕你唔知嘅咩?

唧:ge3 zek3]係唔係嘅唧?

嘅喳:同「而已」;可用單字〔喳〕
  〔ge3 zaa3〕我淨係負責收銀嘅喳,有咩事同我老世講啦!

嘅啫:表示好小事情,唔使放喺心度
  〔ge3 ze1〕件事就係咁嘅啫。
  〔ge3 ze1〕你真係好人嘅啫。
  〔ge3 ze1〕係唔係嘅啫。

吓嘩:表示難以置信,甚至完全不信
  〔haa6 waa5〕唔係吓嘩?
  〔haa6 waa5〕甲:我贏梗!乙:吓嘩,睇下點!

:[ji4 ji2]

laa1 gwaa3〕唔好啦啩?!

laa1 maa3

啦喂:提醒或者積極回覆嘅意味
  〔laa1 wai3〕嚟啦喂!

嘞咩:表示強烈懷疑、唔贊同
  〔laak8 me3〕你以為咁做就啱嘞咩?

囉噃:表示確認,或者希望得到確認
  〔lo3 bo3〕搞掂囉噃。

囉喎:尋求最後確定或者表示已經唔耐煩
  〔lo3 wo3〕係囉喎?郁手!
  〔lo3 wo5〕好囉喎?!

唧:me3 zek3]

me3 wo3驚咩喎!

咩啫:me3 ze1

呢口:[ne1 hea1]

呢呵:表示反問;用喺提醒人有人知道有啲人嘅行動
  〔ne1 ho2〕 甲:係邊個打爛咗我隻杯嘅?乙:唔知呢可?

呢嗱:唔滿意,斥責
  [ne1 naa4]呢嗱!唔見咗喇。

哦呵:[o1 ho1] 

喳嘛:輕視、不屑嘅意味;帶有嘅疑問語氣

  〔zaa3 maa3〕咁喳嘛,好易啦。

—————————————————————————————————
三疊式
—————————————————————————————————

㗎啦噃:[gaa3 laa3 bo3

㗎喇吓:〔gaa3 laa3 haa5〕

啦喂:gaa3 laa1 wai3

㗎啦喎:略帶命令意味
   〔gaa3 laa3 wo5〕係你搞晒㗎啦喎!

㗎囉噃:〔gaa3 lo3 bo3〕

咩嘅啫:me3 ge3 ze1

—————————————————————————————————
多疊式
—————————————————————————————————

㗎啦噃:[gaa3 lo3 laa3 bo3

㗎啦吓嘩:帶半信半疑意味
    〔gaa3 laa3 haa5 waa5〕做晒㗎啦吓嘩!

—————————————————————————————————
譯:蕭南仁.2017年1月11日
香港語文.廣東話資料館
—————————————————————————————————
**
—————————————————————————————————

[臨兵鬥者皆陣列在前]誅邪



—————————————————————————————————

九字真言,係指祝唸[臨兵鬥者皆陣列前行]九個中文字嘅護身法術,又
叫做[奧義九字],係道家同兵家盛行嘅秘術,典出《抱朴子.內篇卷十
七.登涉》第五段。而[臨兵鬥者皆陣列在前]喺民俗界認為係傳入日本
後誤抄所致。喺抄錄呢九個字時將[皆陣列前行]抄錯成[皆陣列在前],
之後成為日本密教同修驗道嘅山伏重視嘅咒法。


喺一啲通俗的小說、漫畫入面亦有將佢哋作為忍者嘅忍術咒語,同奇門遁
甲撈埋變成一種新興再創作文化。重隨著日本動畫片喺世界各地盛行,呢
啲[九字真言]就畀大眾所熟知。

—————————————————————————————————
**
—————————————————————————————————
廣東話資料館

沒有留言:

張貼留言