2018年10月22日 星期一

公元2007年.貂蟬再遇呂布[無禮的篡改 四]


公元2007年.貂蟬再遇呂布[無禮的篡改 四]
———————————————————————————————

我「哦?鳳仙老師,妳返嚟哪?」

鳳仙:「Hi,蟬,都睇到留言嘞,妳爸爸嘅事都解決咗,恭喜妳,妳以後都唔使再憂心,可以放心拍拖同結婚啦!」

我:「我多謝妳先啱,感激你喺呢一年嚟,為我提供咗唔少法律常識,希望有機會可以請妳食餐飯,妳賞唔賞面呀?」

**

鳳仙:「當然,多謝妳!」

我:「多謝妳賞面呀!」

鳳仙:「係嘞,張鑑泉嘅事已經搞掂,妳唔好再接觸姓雷呢啲人囉,知道嘛?安心去結婚啦,祝妳幸福。」

我:「當然囉,呢種人我以後都唔想佢再嚟搵我麻煩!」

鳳仙:「姓雷嘅同妳係兩個世界嘅人。」

我:「我心裡明白。」

鳳仙:「不過,蟬;身上冇無錢,存摺冇錢,但係心裡面裝滿錢嘅人最痛苦;身上有錢,銀行有錢,但係心中冇錢嘅人,有時先至係最大幸福!植物一樣嘅人係好嘅,佢哋經歷獨特,但係所言所行,絲毫冇浮誇,待人真誠實在,有一種粗率嘅優雅人生觀,係開闊而堅定嘅,亦係自成體系,同世間亦冇太多瓜葛。不過,人同人之間嘅理解可以係完全南轅北轍嘅,亦好少有憐憫,大慨就係咁囉?喺妳眼中,佢哋呢類人面目可憎,行為卑劣,但係有時候,義不免偏執,係好分明,而且同五官無關。」

我:「我知道,只係真心唔想再名佢有任何瓜葛糾纏。不過我想唔到,鳳仙老師妳連 Annie Baby 嘅格言都識知道?真偑服妳!」

鳳仙:「唔好潤我嘞,好啦,未來有一段頗長時間,我要喺大陸,或者冇咩時間同大家傾偈.......。」

喺嗰晚傾偈之後,鳳仙老師就冇再出現過。

喺冇奈之之前,我曾經邀約她見面一聚,要佢交換電話,佢好爽快答應咗。之後,我有試過畀電給佢,可惜佢嘅電話號碼只係轉駁去留言訊箱,或者各人有各人忙啩?喺佢嘅留言訊箱入面,她留低嘅聲音,都使我感覺得到係一位頭腦清悉,擁有優雅人生觀嘅中年女子。

或者;我總唔可以勉強同要求太多,朋友都只能夠隨緣嘅。

**

同 Stephen 拍拖,漸漸對佢嘅個性了解多咗,同佢嘅家人都有幾次見面。彼此嘅感情亦開始加深咗。但係我重係決定先訂婚,婚期延至2008年嘅中秋.... 唔知點解?我心裡始終仍然有啲躊躇... 冇法子全情投入。我哋嘅關係一直都係發乎情,止乎禮,冇再進一步嘅親熱... 我呢個決定,佢亦都好尊重我同好相就我。

早兩日,係2007年9月嘅一個星期四,發生咗一段小插曲,使我個心不停咁泛起波濤... 因為同事兼好姊妹 Sammi 嘅丈夫,週末嚟緊嘅生日。我同佢哋約好一齊食晚飯同買禮物,我哋重訂咗戲飛,去睇郭富城嘅《C+偵探》,由於戲院喺旺角,我哋打算喺佐敦食晚飯同買禮物之後,就沿著彌敦道行去旺角。

但當路經油麻地一處樓梯下嘅時候,我心頭驀然又再泛起漣漪,開始跳動不安..... Sammi 問我點解行行下就停低。我話佢知,樓上就係當年翁師傅嘅地址....

Sammi:「哎吔,唔該啦,小姐,你啲病又喺嘞?」

我:「我想上去睇睇。」

Sammi:「妳想睇咩?因為佢呃你,要打佢一餐呀?好,嚟,一齊上去!」

我:「唔係呀,我只係想睇睇佢而家係咪健在啫。」

Sammi:「死心不息嘅牛角尖!妳好煩啊!」

Sammi 雖然唔愿意,重係陪我上咗去。我哋沿著黑暗,用沉重嘅腳步跨上樓梯,嚟到二樓,略微帶黃嘅昏暗燈光之下,佢嘅玻璃門招牌冇咗,已經換咗新嘅鐵閘,佢似乎已經搬走咗...... 我覺得有啲失望。

喺呢個時候,有一位中年太太由上層樓梯落到嚟,佢掃瞄咗我哋一眼之後,就問:「你哋想搵人呀?」

我:「係呀,我想請問你翁師傅係咪搬咗?」

女人:「哦,係呀,佢已經搬走咗就嚟三年。」

我:「你知唔知道佢嘅新地址呀?」

女人:「咁我又唔知道,佢已經收山歸隱咗啦,佢幫人指點姻緣已經成世人,七十幾歲人早就應該好好咁養老嘞!」

Sammi:「係啦,呃咗咁多人,係時候走人囉!」

女人:「嘿,年輕人,你做咩咁講嘢架?呢位翁師傅同我哋成三十幾年相知相交,佢係一個大好人,唔只懂醫術,重去幫助窮苦,從來都係贈醫施藥唔收分文。有緣人搵佢指點姻緣,佢都唔收錢,從嚟都唔呃人嘅,呢度邊個唔知道佢係再世月老!從嚟冇一個人話佢算嘅命唔靈!」

我哋落到樓下,Sammi 似乎真係好嬲,佢撇低我自己一直向前走,我拉住佢,佢似乎真係嬲出火....

Sammi:「我唔去睇電影嘞,你自己去啦,反正啲戲孩係妳訂嘅!」

我:「你為咩又發脾氣?」

Sammi:「妳搵另外一個人陪妳去睇戲啦?我想返屋企!」

我:「你咁都得?」

Sammi:「你可以搵 Carman 陪你去,佢住喺深水埗,反正佢鍾意郭富城。」

我:「咁... 咁樣搵人哋塞時間,唔係幾好啩?」

Sammi 瞪咗我一眼:「你睇你,你真係好淒涼呀!想睇電影,但係你笫一個選擇唔係 Setphen 啊?而家重唔係咩?佢喺妳心裡面根本一啲都唔重要,結乜鬼婚啊?妳唔好再辛苦自己啦,唔該!」

Sammi 鬧完我之後,截咗架的士,怒氣沖沖就走咗..........

我呆咗睇著架的士駛得越來越遠... 唯有自己傻更更沿路繼續行。無奈咁過咗窩打老道嘅斑馬線之後,我攞出個電話,猶豫咗一陣... 最後都係決定打電話畀 Setphen。

我企喺戲院外面,終於等到佢來... 但是,我竟然絲毫嘅喜悅嘅感覺都冇?就好似嗰日,我始終決定唔同公司嘅同事宣佈我要結婚嘅消息一樣?快將披嫁衣嘅女人唔係應該高高慶慶嘅享受人哋嘅祝福嘅咩?

我哋上扶手電梯準備入戲院大堂。

忽然喺遠處,我見到一個似曾相識嘅身影。

係嗰個姓雷嘅男人。

我竟然會喺呢度碰到佢?

佢同幾個男女喺一齊,佢都見到我,我不期然咁將手繞過 Setphen 嘅臂彎,大家禮貌咁打個招呼,就再冇其他說話。

重可以有咩說話?我根本就唔想同佢講多半句,反正,張鑑泉嘅事已經告一段落,唔通佢呢種人就可以幫到忙咩?最好唔要畀我再見到佢第三次。

喺睇緊戲嘅時候,Setphen 將佢嘅手搭向我膊頭,佢重想我可以挨住佢,但係我始終冇咁樣做。因為... 我已經知道原因。

呢個時候,電話震起嚟......

係 Sammi... 佢 send 咗個訊息畀我。

散場之後,我對 Setphen 表示我想自己搭的士返屋企。

喺車上,我讀咗 Sammi 嘅短訊。

『好妹妹:我嘅脾氣唔好,無論讀書、修養氣度我都唔及妳,不顧而去請妳原諒我。但係我真係冇嬲過妳,相反,我喺求嬲我自己,而且,見到妳咁樣,我真係好心痛。為咗呢件事,睇見你好似喺怒海漂浮一樣,漫無目的,傻更更咁好可憐。妳飽讀詩書,就相信一位走江湖嘅相士一句話?宿世姻緣真係會有咩?

八年啦,妳唔攰嘅咩?妳認為呢個人真係會出現咩?若果真係有呢個人存在,佢應該係一名需要坐輪椅嘅傷殘人仕,或者係一位七老八十嘅老人家,妳點搞嘅啫?不顧一切盲目咁衝落去?何況,妳好清楚限期已經過咗,但係妳重係死心不息咁想去搵原因結果。若果嗰一位神棍師傅佢真係算準咗?妳嘅命運早已經更改咗啦。妳而家重要信佢?重要繼續落去?世界上真係有咁多驚天動地嘅[鐵達尼號]愛情咩?定係妳自己唔願抽身離開妳個童話世界?

雖然係咁,我覺得妳重係可以搵到好歸宿嘅,因為妳重年輕,可以有好多選擇。但係要搵一個真正由心底裡去愛嘅人,而唔係替代品。若果妳真係唔喜歡史提芬,我覺得,唔好再浪費大家嘅時間,妳呃得全世界,呃得到佢,但係妳永遠呃唔到了自己。咁樣對邊個都係一種殘忍。我唔係唔鍾意佢,我亦知道佢會畀到好妳安穩嘅生活,但係始終我想睇見我嘅好姊妹喺披嫁衣嘅時候,係由心底度笑出嚟,真正覺得自己有一份幸福嘅喜悅。』

返到屋企,Setphen 打咗電話向我問平安.... 我好想對佢講出一切嘅由衷,甚至想講佢知今日呢件事,但最后我始終唔忍心傷害佢。

呢個時候,真係有啲攰,又再想起 Sammi 嘅短訊.....

諗起姓雷嘅嗰舍男人,佢曾經話過幫我追返張鑑泉啲債嘅時候,佢講嘅嗰一番話。我突然好想打電話畀佢,因為,可能係佢去逼到張鑑泉走投無路,佢先至會自首,間接促使呢一次爸爸嘅名譽能得以保存。

我搵佢畀我嘅卡片,打咗卡片上嘅電話。

但係佢個電話號碼已經停咗。

一個月之後,我終於鼓咗勇氣同 Setphen 分手,無論佢無奈與否,我都冇受任何人影嚮,我相信自己嘅決定係正確嘅。

續~

**

原:飛鳥 Aska Tsang。2010年

譯:蕭南仁。2018年

**

楚原[精彩人生]2018



楚原:出場有時,入場有時;歡喜有時,愁悶有時.........

**

廣東話資料館

沒有留言:

張貼留言