2018年10月19日 星期五

公元2007年.貂蟬再遇呂布[無禮的篡改 二]


公元2007年.貂蟬再遇呂布[無禮的篡改 二]
——————————————————————————————— 

「小姐.....。」

「小姐..........。」

「小姐............!」

「哦!........ 咩事?」

「頭先空姐廣播;飛機準備降落香港喇!要扣好安全帶。」

「哦.... 好呀。Thank You!」

**

原來頭先係發緊夢.... 哈.... 貂蟬?三英戰呂布?.... 呼.... 真係痴線!

「小姐妳知唔知道,我上飛機之前睇新聞報導;嗰個「煲呔曾」曾蔭權,佢大熱勝出咗!當選第二任香港特別行政區特首啊!」

「哦?係咩?其實,唔係邊個做都係一樣嘅咩?」

「小姐,妳一個人去日本玩呀?」

「唔係,我啱啱畢業返嚟。」

「妳好 cool 呀....!」

「I'm Sorry... 我有啲唔舒服,想靜一靜... 好高興認識您。」

**

今日係6月25日;

我又再坐飛機返到赤鱲角機場。喺天上飛緊嘅航班上,痴痴呆呆咁坐喺窗邊望住外面嘅祥雲片片,心裏頭嘅激動同平靜一齊湧現並存。激動嘅係,坐喺飛機上,諗起人類由夢想飛翔藍天,到最終製造出飛機,實現翱翔藍空嘅夢想,又睇到飛機越過大地、高樓、高山、平原、浮雲、彩霞。 呢啲係一件幾咁令人激動嘅事,亦令人感慨人類嘅偉大。

令我平靜嘅喺;呢隻飛鳥,今次唔能夠再想飛嘞,要重新面對新嘅生活、新嘅工作,唔可以再逃避現實,要面對種種努力同嘗試,幾年之間嘅人與事,的確係促使我嘅思想成熟咗,唔能夠再唔顧爸爸嘅感受,佢一個人孤獨得太奈,我唔可以再離得佢太遠。

或者;今次返嚟,咩都唔理,隨便搵個男人嫁咗去就算....。

如果我係貂蟬?....有冇可能遇上呂布呢? 哈!

紅牙催拍燕飛忙,一片行雲到畫堂。
眉黛促成遊子恨,臉容初斷故人腸。
榆錢不買千金笑,柳帶何須百寶妝。
舞罷隔簾偷目送,不知誰是楚襄王。

2005年嘅今日;計一計都已經離開爸爸有成九個年頭有多。雖然每逢春秋二祭,我都有返嚟探佢,但係十年春秋都無盡孝,始終萬載餘情繫家中..... 諗下呢十年嘅離家生活,喺身邊緩慢消失嘅嗰啲人,嗰啲已經冇曬音信而且自己又冇想起亦冇留戀嘅人。佢哋就係咁樣畀人篩選同過濾咗。世界上最唔可靠嘅就係人嘅關係。最終留低嘅,就係合適同長久嘅嘢,就只有係親情。

好多年前;好朋友介紹我認識一位批命非常掂嘅隱世高人,佢同我都幾投緣,重唔收錢幫我批咗我嘅姻緣命盤。用咗啲咩三世相法,嚟批我嘅夫妻姻緣。

呢一位姓翁嘅師傅,重寫咗一篇詩文送畀我,又再三噣咐話:[唔使強求]。我亦寫咗一幅掛堂楹聯回饋畀佢。

嗰日同幾個舊同學茶聚之間,先知到;一位舊書友貓貓,佢結婚之後半年,丈夫同叔仔因為交通意外,佢哋揸嘅車衝咗落山,兩日次後先王畀人救到,發現嘅時候己經死咗。所以令我而家又想起嗰位翁師傅畀我嘅贈言:

楊門一家稱忠義
可憐宗保兵未至
嫁來胭脂慕容氏
只恨鴛鴦不著時 - 橫批:[寡]

當年我呢位書友貓貓;天生麗質,亦對堪輿術、五行風水算命自小孜孜不倦。佢曾經為自己批命;算準咗自己廿四歲可嫁入豪門。佢就要求我又帶佢去搵呢位相士師傅,想印証下自己嘅答案係咪同相士嘅唔同?當然佢就冇咁幸運唔使畀相金啦。師傅只係用咗十五分鐘... 就批咗佢嘅姻緣,唔係好嘢。但係貓貓佢本著自己都有啲道行,一笑置之,佢當然係唔信啦... 事隔咁多年後,佢真係喺廿四歲嫁咗一位頗有家勢嘅富二代,嗰時我己經喺日本讀書,同佢己經好少或耆係幾乎冇再接觸。

對於聽到佢而家嘅遭遇,我內心一直耿耿於懷.... 總覺得有時候,當我哋預先知道啲嘢太多,究竟係一件好事?還是壞事?

返香港之後;由做人壽保險代理轉去航空公司任職,不知不覺已經渡過咗兩個年頭。喺工作上同朋友嘅宴會之中,分別認識咗 Stephen 同 John,佢哋都對我好好,John 係一位自己創業嘅才俊,好有魄力同主見。而 Stephen 係一位失婚同個女嘅舖頭 sales。但最後我重係揀咗 Stephen,因為我覺得佢係一位成熟可靠嘅男人。

返咗嚟兩年,生活好似有啲迷離惝恍,紛然雜陳之中唔停咁覺得好迷糊,睇落似好灑脱嘅強人身影,邊個又知道我內心深處,嗰份糾結於夢裡夢外嘅夙願,個中又係千頭萬绪、魂縈夢牽。同某啲人嘅緣份,就好似喺夜色之中開嘅花咁,唔能夠見到陽光。黎明之前就自己默默凋謝.... 而且將永遠唔再開花。嗰啲只係屬於月光同陰影嘅情緣....  [求之不得,愛也不得],恨無奈.....

驀然回首;而家凝結淚水嘅雙眸入面,已成為絕望寂静嘅窗口。

拎起嗰一張十九歲時嘅命盤批言,張紙都已經微微變黃........

想起嗰位姓翁師傅嘅一番贈言;「.... 鴛鴦蝴蝶命;你哋緣定三生,今生必定相逢,緣份亦必喺2006年出現。呢個梁字;若果唔準,我唔敢咁肯定講你知。但係你亦唔使強求,隨緣啦.......。」

面家;已經係2007七年夏喇..... 咁多年來畀呢張紙乩言羈絆不前,每遇到一位想追求自己嘅異性,當我知道佢姓咩之後,就好彷彿知道自己內心係無法再滋長出新嘅含義........

誰將解我負青蔥,盼得恆春兩玲瓏。
猶記當年卜算人,一紙乩言牽魂夢。
橫批一字乃強梁,艱難絕險過千峰。
月老紅線三生定,時機陌路遇沛公。
此情難寄定情處,浮屠世態覓郎蹤。
滿地橫斜歸何處,信是鏡花水月朦。
數落星辰愿千回,燕燕伊人豆芽夢。

我蜷縮喺呢個原本為咗愛同幻想飛返嚟嘅地方,駁雜嘅內心,一縷瀟湘雲夢深處。好似枷鎖嘅心弦一直喺度徘徊、躊躇。或者曾經有過街角嘅擦肩,但係我始終見唔到你嘅身影... 點樣傳遞脈脈祝福?但係邊個又留畀我呢份嘅蕭瑟?浮華沉逝嘅歲月,花開花落,走過風雨,有啲事,需要學識去忘記。或者,世界上單思嘅人永遠比兩情相悅嘅人多。咁樣做對自己係一種殘忍。所以同自己講,一定要去學識忘記。我知道,漂泊紅塵終有一日,注定要喺自己嘅靈魂之中塵埃落定... 可惜唔係你陪我到最後。

我冇埋怨嗰位翁師傅,亦清楚知道只係自己一生嘅渴望同追尋,傻間間嘅沉淪同埋執著。或者只係一場傻女嘅春秋大夢?應該要醒啦,真係好攰... 我應該勇敢將佢落幕。喺呢個再唔可能屬於我嘅城市裡面,收斂起嗰對任性想飛嘅雞翼[翅膀]。我心裡仍然傲骨嶙峋,但唔可以唔覆蓋上世俗嘅曖昧,重要繼續應付著疲於應付嘅一切事。

一星期之後,我突然答應咗 Stephen 求婚... 若果築起咗溫暖嘅巢。重會唔會有想飛嘅渴望?我嘅翅膀係咪已經有咗溫柔嘅牽掛?

講起嚟;任性嘅我,呢兩年嚟我一直用咗[貂蟬]呢個化名,開咗一個聊天帳號。除咗身邊幾個摯友、同事同舊同學[書友]知道之外,其他人都係素未謀面嘅網友。我覺得,喺網絡上要交有質素嘅朋友,聊天要同有質素嘅人,先至係一種好體驗同樂趣。好采結交咗一大班志趣相投嘅網友,從來冇講唔清,道不明嘅稀里糊塗事。較為印象深刻嘅好似有:「浪人」、「晏晏」、「鳳仙」、「安祖娜」、「Tina」、「Bell Bell」等等。佢哋都算係一班幾好嘅朋友,我希望有一日可以同佢哋聚一聚就好嘞。

其實,聊天係喺度搵緊一種感覺,一種意境,一種心態,或者係一種愛,人世間就係能夠聊以感覺良好就可以嘞。近賢者得進,有質素有道德有修養嘅人,一定能夠有一種美妙無即嘅思想,畀人啟迪靈魂嘅感覺,有一種神采奕奕嘅感覺。佢係一種意境,亦係人生無限延伸同享受。能夠同咁樣嘅人經常聊一聊,更加係一種完美,一種幸福。呢個係我個人嘅感覺......

**

我:「安祖娜;我要結婚啦!」

晏晏:「蟬;真係嘅?妳答應咗 Stephen?恭喜,恭喜啊!」

我:「鳳仙呢?我想聽聽佢嘅祝賀?」

安祖娜:「恭喜妳呀,貂蟬;可以嫁畀呂布啦!」

晏晏:「妳會唔會請我嚟喝喜酒?」

Sammi:「妳真係想清楚哪?」

我:「晏晏;我當然想妳可以嚟啦。」

我:「Sammi;嗯。」

鳳仙:「蟬;妳係咪愛佢?」

續~

**

原:飛鳥 Aska Tsang。2010年

譯:蕭南仁。2018年

**

金盞銀盤燕趙風,甚囂塵上競雌雄。
如流綴飾吟風月,觀風察俗幼便聰。
舌燦蓮花伶牙俐,雅歌豈少梅蘭頌。
代代相承鐘毓秀,簇列幾孫可征鴻。
賦捲詩篇湧心頭,青史千年了然胸。
晉隨唐宋元明清,敢誇破盡豎子庸。
毛錐脱穎生花筆,翰墨添香集大同。
青雲可赴恩早註,堪扶直上屹高峰。
遺憾一朝志未圓,霓裳早懷折翼夢。
池中物種可潛淵,決棄鳳髓志不窮。
睥睨各方進胡同,作繭猶自口生風。
猶帶因果恨怨來,蟾宫得志亂蓬蓬。
五常未悟難服眾,一撇絲綸變初衷。
始悟深腑無常定,稚女血誓告樓空。
提劍逍遙奔百里,千騎路絕破牢籠。
長嘯不復天與地,難為寡父老淚擁。
生死無端事總非,寒窗月照雪迴風。
最是傷心看稚女,今何竭力棄尊崇。
宿儒鬢絲肝寸斷,誰解呢喃踐履功。
一念雲兮亂離去,半闕殘詞獨老翁。
異鄉零落獨迷濛,他國迤邐淚盈空。
長街燈下夜徘徊,瞻依落盡萬株紅。
經年痛拔煙消逝,方知世無蓬萊洞。
十年春秋無盡孝,萬載餘情繫家中。
蘇武流胡不辱節,焉負磨礪五蘊空。
須無興家亮門眉,梅花傲雪顯家風。
言可經綸行可欽,結草銜環知輕重。
不為雄文彰彪炳,不立巍峨不生風。
精魅惑亂禍自招,六欲不生兩兼融。
閒時菜根得常咬,盈虧自甘滋味濃。
徑路窄處留一步,必減三分與人同。
修身處世須韞玉,練達人情養輕鬆。
藜莧粗食可明志,從肥甘喪花恣縱。
鏡未被翳則自明,德業毋落記恩寵。
未有人間兮父志,來生再敷高堂夢。
猶記當年卜算人,一紙乩言牽魂夢。
橫批一字乃強梁,艱難絕險過千峰。
過緣觸境總茫然,地闊天寬指西東。
柳暗花明愁雲去,紅鸞星始自相逢。
落日影斜旗搖動,蕭蕭長劍馬蹄風。
月老紅線三生定,時機陌路遇沛公。
飛沙暴雨兩相煎,姻緣路上風雲湧。
穿荆渡棘叢生處,陰線雨後現彩虹。
此情難寄定情處,浮屠世態覓郎蹤。
墨書扉頁字多憔,明月圓時露愁容。
催心不共詩人語,何堪醒卻南柯夢。
恨無夢語筆中流,如麈簷雨待閨中。
如幻似真滿躊躇,恰如大旱望天公。
聲隨幽怨纏萬闕,飢望山雨欲來風。
滿地橫斜歸何處,信是鏡花水月朦。
欲罷糾結猶繾綣,春光幾度頰不紅。
不見長橋雙鯉魚,七言自始為君誦。
誰將解我負青蔥,盼得恆春兩玲瓏。
願伊偶念化鴻雁,踏浪披星見君容。
一傾玉滴銜春意,迢迢鵲橋得相逢。
數落星辰愿千回,至死靡它訴芙蓉。
夢越重山寄寸心,燕燕伊人豆芽夢。
忽期路轉相邂逅,平生不識此蛟龍。
亮燃畫戟殺氣盛,嬋娟悄悄掩面容。
鳞角兼勇筋骨勁,能抵惡煞鬧天宮。
假癡不癲計連環,談笑用兵揮灑弄。
胸中戰將逞百技,腹內輕兵收天蓬。
恰似百變孫行者,神針定海覷底峰。
琳琅謎目皆可透,雜流出身不昏庸。
望之蔚然藏絕技,笑傲穹蒼制大蟲。
目下馬牛雞犬豕,稻粱菽麥見真功。
今逢此君巧對碰,潔女飄揺下月宮。
眉黛促成智者順,笑語盈盈秋波送。
此時欲醉紅樓裡,蓬萊未至遇罡風。
蜂蝶一時擾不斷,牡丹遍野來争寵。
幾經波折害奔流,玉顏此生獨醑红。
且待興國郎授敕,初執金吾貔貅統。
小曲忽停催魂令,專待春雷驚回夢。
擂鼓長鳴嚮徹夜,何日厥陰靈犀通?
每遇征雲迅雷出,玉環煎夜盼鈴動。
目恆鰥鰥寐不閉,總在伶仃處惶恐。
紅妝待旦失神回,曉暝始見君掩蓬。
顫膽長熬事幾多,驚心總是奈爾何?
關山破盡金甲紅,誰防頸上冷刀鋒?
忍問刀頭興廢事,珠串咽歌折嬌容?
意欲交荐共枕邊,恐待葬花也葬儂?
壯士可去雄魂在,誰憐孀鬼伴孤童?
鴛鴦在荷求懿德,望君解語諸端融。
負堅執銳犯夜行,如懸絕壁羈千重。
鸷强驍悍葬魁首,黷武少頃萬代統?
須臾萬變折鱗翼,羅者能安鬼斧工?
秦軍百萬精騎出,能開金鎖走蛟龍?
橫劍張弩四面敵,崔嵬陟彼堪高聳?
古來征將骨如山,黄土幾坯掩梟雄?
爐火匆匆灰飛燼,長江滾滾后浪湧。
吉凶難定兮禍福,恒言不解其禍種。
嬌喘欲說語凝咽,將軍何日出樊籠?
韓信驚才堪作鑒,不許江山熱長烘。
杳無荒塚成絕碑,順天休命把彊封?
自古猛將發於卒,豈容奇葩論軍功?
定秦滅楚催解甲,聲威震主難善終。
誅其能者食其骨,滅其外者喪其中。
卸磨殺驢除異己,早有范蠡勸文種。
一朝患除顯武德,恐遭泥陷落坑中。
屢為他人誤策封,三害莫犯效中庸。
順其陰陽奪造化,沙場戰罷藏良弓。
適時和化退留名,只為平生豁達胸。
脫却羈縻急退步,智者不入英雄塚。
天高地厚任鴻鵠,磨刀不負砍柴工。
載戢干戈遠蠻夷,禹功萬物皆可龍。
移家避寇不搖鈴,另栽心田成道種。
不求珍餚隨處安,常年如滿月圓中。
瓊花盡瘁勞匡翼,永繫人和成厥功。
盟言喜締連理枝,摯誠可鑑風雨同。
不立枝頭猶作鳳,只待神仙侶眷共。
願效司馬相如訣,鶼鰈於飛鏗鸞鳳。
執子之手相偎傍,優劣餘悸也春風。
碧海有情雲作証,玉樓何幸鳳偕龍。
殘鳥歸速畏彤弓,天地江山一色銅。
朝雲暮雨遂有憑,舉目菊桂更朦朧。
虎踞狼噬獰牙動,激浪萬類難問種。
滿目橫豎燎火燒,不出心裁不向東。
可嘆天涯隔咫尺,屏前虛擬孤魂弄。
雨露飽經雲自斂,休譏螳臂拒車通。
翻遭網羅俎其肉,未許銜泥入華籠。
銜泥雖賤巢欲成,四季萌芽造化功。
半世荊途難遂意,褒貶枯榮兩皆空。

作:飛鳥 Aska Tsang

**

1990年代。香港[清潔效野]



你與我永遠一心 要郊野添潔淨
[大家心意相通 齊齊投入清潔運動]
心心一致 投入共推動
青蔥郊野 更清潔清爽
施展好本領 投人盡分力
即刻參與 更投入清潔郊區
一心一意

**

廣東話資料館

3 則留言: