2017年9月23日 星期六

杜煥《兩老契嗌交》爛大鼓[板眼]


《兩老契嗌交》板眼

板眼,係從前瞽師喺妓院花艇娛樂妓女同嫖客嘅曲藝。板眼只喺妓院度演唱,並無外傳,係最特殊嘅曲種,亦係最早隨妓院嘅消失而失傳。板眼嘅故事都係有關妓女、客人同下九流人物,文字俏皮,充滿俚語俗話、雙關語同埋歇後語,曲調活潑,節奏明快,瞽師自拉大板胡伴奏,經常一句裡面半唱帶說,難度極高。 由於環境特殊,詞曲都唔受傳統禮敎束縛,自由發揮,更加時有涉及世俗所唔容納嘅淫詞褻語。

 **

 《兩老契嗌交》嘅主角爛大鼓係花天酒地而牀頭金盡嘅二世祖。



杜煥用第一身講唱,又一人扮演伙頭大叔、艇嫂、瑞彩、師爺、再加鄰船唱[嘆息]嘅歌姬。佢用千變萬化嘅音高、音色、音量、字眼、語法、節奏、速度、旋律、以至方言、鄉音等來表現唔同人物嘅性格、背景、職業同埋情緒等,維肖維妙,完成一齣小小嘅悲喜劇。伴奏係大板胡,佢亦係唱者用來製造特別聲效嘅萬能器。

 **

《兩老契嗌交》詞:[折部份]



哎喲! 我踱來踱去,踱下踱來,都係唔得嚿蒜(算)!
點解呀?係嘍,實見囉攣。
想我爛大鼓,生來,係冇乜嘅人緣。
唔係冇人緣!不過百家憎。
想我哩,想我爛大鼓為人,係自己作賤。
哎喲,有觀音係唔學,學個何二趴面。
想我有錢哩,嗰陣時呀,也住到沙面呀。
哩,我叫艇喎,遊河,樣樣都佔先。
哩!哩!哩!今晚又叫青蘭,明晚叫瑞鑽。
有晚瑞彩喎,阿瑞珍,與共阿瑞嬋呀。
我叫老舉哩,係叫來,風車咁轉。
嗰啲老舉話我,話我貪同人客試新鮮。
所以話埋行,老舉埋行,佢就抵制我喇。
喺喇!有錢冇地擤呀!
有嘅,有個瑞彩,生平共我格外有緣。
佢話人客送盡,一萬九千九百九十個都未曾遂得佢心願。
話我爛大鼓哩,就生來嗰啲脾性,撳扁搓圓。
所以話喎,話跟我係埋街,跟唔到哩,就會尋短見喎。
話要生要死,要話擝刀割大髀喎,歸家寧願同我食粥捱鹽。
咁嘅......... .........



 「哩,因為我近日發狠學人開間係鴉片館…」

「哎喲好生意呀呵!」

「好!…」

「開間鴉片館,皆因所以就賒少,賒少財銀。
 我想趁此係矮平上多幾碼,特意開來把老契你…來啦來啦哪 …你借住十両銀。
 借得你耐就唔好意思,至遲三兩日我就還銀,就還銀。」

「哎喲我啋,啋,啋!對,對,對,對,對!
 哎喲難為你話借,借得咁心傷。擘大個口我就睇到你條腸。」

「你有义光鏡咩!」

「你估,哎喲,我當真來跟你上岸呀?」

「咁唔係嘅咩?」

「氹你啫噃!真係囉喎! 啋!估話當真跟你上岸!哎喲!
 跪倒戲(餵)豬就睇錢份上,冇錢開來鬼認你做老相咩!
 哎喲,你唔知咩?我地老舉心腸鐵咁樣。有錢開來係我情郎 ……」

**

唱作:杜煥
文字:蕭南仁
影片:Ragamala Rokudan

 **

廣東話資料館


沒有留言:

張貼留言