2018年5月31日 星期四

韓信.拜將臺風雲[2018年漫遊香港]



韓信[公元前230年-前196年],淮陰人,同張良、蕭何為西漢開國三傑之一。佢又同彭越、英布並稱為[漢初三大名將]。蕭何譽為[國士無雙]、蒯徹譽為[功高無二,略不世出]。韓信係謀略家、戰術家、統帥同謀戰派嘅軍事理論家,喺歷史上以卓絕用兵嘅才能著稱,留低好多著名戰例同策略。

韓信嘅主要戰績:
。擒魏豹:原魏國公族,秦末民變時嘅六國群雄之一。
。斬陳餘:大梁人,秦末漢初代王兼趙國太傅,井陘之戰失敗而死。
。收左車:秦末年間趙國謀士,趙國名將李牧之孫。
。降燕地:歷史上從西周到春秋戰國時期北方姬姓諸侯國,為戰國七雄之一。
。殺龍且:楚漢戰爭時代人物,西楚項羽部下。
。取田齊:田氏代齊後嘅齊國,係戰國七雄之一,媯姓。



韓信,被世人譽為[兵仙、戰神],佢威風八面,戰無不勝!有人話,如果冇咗韓信嘅出現,或者西楚霸王項羽就不至於去到[別姬]同[自刎]嘅地步,而劉邦亦未必能夠開一朝之盛世。當[漢朝]嘅大局已成,就正係韓信將死之期!

喺二千幾年前發生嘅歷史嘅一件冤案,真相係點根本就無從辨別,更唔好話想要同佢平反!戲臺上嘅故事當然亦真亦假,戲臺下就更加係虛無縹緲。喺2018年,韓信突然走到來現代,佢搵咗佢兩個朋友出嚟傾[粵劇偈],佢哋又講咗啲咩呢?

追蹤韓信死前廿四個鐘頭嘅足印;當今年[立冬]之期,[死神]同[戰神]相遇之時,佢地究竟又會發生啲咩時空交錯嘅變動呢?

**

一個荒誕嘅劇本,都寫唔出來嘅荒謬時代



回想過去,縱使當時社會係一個反智嘅年代,但比起今日,原來嗰陣時已經算比較正常。喺現今社會嗰種[難為正邪定分界]嘅顛倒邏輯,小人當道,謬論充斥,歪理常在,正常同理智受到衝擊,引用聖經入面嘅一句[彎曲悖謬的世代]亦不過就係咁。

歷史係不斷循環嘅,就好似動畫入面嘅一句對白[人類總要重複同樣嘅錯誤]。當我地揭開歷史,入面一頁頁咁寫住一個民族嘅劣根性。人同人嘅關係就基於一個身份,於是就出現咗上尊下卑嘅意識,[在下者]無論能力有幾高,功績有幾好,你都唔可以冇規距[以下犯上],更加唔可以[功高蓋主],亦要忌住唔好[鋒芒太露]。如果唔係,就多多都唔夠...死!

韓信,喺某個意義上就係因為有過人之才而不幸遇上心胸狹窄嘅老闆,於是就兵權被奪,含屈而終,呢個悲劇睇來都係無可避免嘅。又睇翻歷史,我哋會不恥劉邦同呂后[狡兔死,走狗烹;飛烏盡,良弓藏;敵國破,謀臣忘]嘅卑劣,但係到今時今日,我哋嘅民族基因有冇變過呢?比起以前,我哋有冇打破[人與人嘅關係就係基於身份]而唔係基於才能呢種恩維?又如果,有一個冇大學學位嘅韓信喺你公司度出現,身為老闆嘅你,又會點樣對待佢呢?



**

我哋都唔陌生喺職場上[識做人比識做事更為重要]呢重論調。所謂[識做人]有可能做成[擦鞋文化],而[識做事]嘅前提就係要[識做人],咁你先至有機會發揮所長!雖然聽落有啲怪,不過我哋依家嘅社會咪就係咁囉。喺上位嘅,有幾多個係真才實學嘅,講到底佢哋出現都係比較係靠[關係]。

或者有人會話,韓信唔夠[謙遜],恃住開國有功,就連老闆都唔放喺眼內,所以就唔好怪老闆無情嘞。當年劉邦唔係聽張良同蕭何支笛重用韓信,韓信又點可以成就功績呢?但係掉返轉頭,冇韓信嘅才能幫助,劉邦又可唔可以打發項羽而得天下呢?其實又係邊個靠邊個呢?

就好似現今嘅社會,有啲人明明都係受壓迫嘅一群,但係佢哋選擇企喺權貴嘅一邊,佢無視權力不平衡帶來嘅不公義,甘心屈服喺威權嘅思維。就好似蕭何一樣,佢嘅立場足可以影響韓信嘅一生,正所謂[成也蕭何,敗也蕭何]。

**




香港《拜將臺》黑盒劇場版 2018

洪 海 飾演[韓信]
鄭詠梅 飾演[呂后]
李沛妍 飾演[瑤姬]
符樹旺 飾演[劉邦]
呂洪廣 飾演[蕭何]
郭啟煇 飾演[霸王]
莫華敏 飾演[鍾離眜]

**

韓信.拜將臺風雲[2018年漫遊香港]

演出:吳國亮、洪海黎宇文

**

桃花源《拜將臺》回顧

**

韓國首爾《拜將臺》黑盒劇場版 2017
PAMS 2017 拜將臺 배장대 ArenA Trailer

**

二千多年前的歷史冤案!真相無從辨別,更遑論平反!戲臺上說故事當然亦真亦假,追蹤韓信死前二十四小時的足印;當「死神」與「戰神」相遇,曾否網開一面?

洪 海 飾演[韓信]
鄭詠梅 飾演[瑤姬]
符樹旺 飾演[劉邦]
鄧美玲 飾演[呂后]
呂洪廣 飾演[蕭何]
阮德鏘 飾演[霸王]
莫華敏 飾演[鍾離眜]

**

香港《拜將臺》英雄會 2015



呢個係有關劉邦借呂后剷除韓信嘅故事,反映中國人社會,有太多嘅恐懼,永遠怕畀人取代,必須要鬥垮一個可能威脅自己地位嘅人,置諸佢死地而後快。喺劇中嘅所有人物,佢哋都好理直氣壯咁做一件自己認為啱嘅事.........

洪 海 飾演[韓信]
鄭詠梅 飾演[瑤姬]
符樹旺 飾演[劉邦]
鄧美玲 飾演[呂后]
呂洪廣 飾演[蕭何]
阮德鏘 飾演[霸王]
莫華敏 飾演[鍾離眜]

**

《拜將臺》英雄會[2015]



**

《拜將臺》粵曲小令《問天》[2015]




**

香港《拜將臺》英雄會 2011



韓信被譽為「兵仙」、「戰神」,是中國古代戰術名家,戰無不勝!
沒有韓信,或許西楚霸王項羽不至於別姬自刎、
劉邦亦未必能開一朝盛世。

當漢立之局已成,正是韓信將死之期?

二千多年前的歷史冤案!真相無從辨別,更遑論平反!
戲臺上說故事當然亦真亦假,追蹤韓信死前二十四小時的足印;
當「死神」與「戰神」相遇,曾否網開一面?

洪 海 飾演[韓 信]
鄭詠梅 飾演[瑤 姬]
陳嘉鳴 飾演[呂 后]
鄘宏基 飾演[簫 何]
宋洪波 飾演[劉 邦]
黎耀威 飾演[霸 王]
藍天佑 飾演[鍾離眛]

**

廣東話資料館

沒有留言:

張貼留言